De Professional Qualifications Committee van de EMC heeft elk kader beoordeeld op relevantie, kwaliteit en consistentie met Europese en wereldwijde best practices. Daarbij is gekeken naar:
-
De volledigheid van de marketingonderwerpen;
Also Read
-
De aanwezigheid van duidelijke niveaus binnen het kader;
-
De helderheid van competentie- en vaardigheidsdefinities;
-
De kwaliteit van uitleg en documentatie.
Met deze accreditatie tonen de vier organisaties aan dat hun kaders betrouwbare, hoogwaardige instrumenten zijn voor het vormgeven van de toekomst van het marketingvak. Ze bieden richting aan onderwijsinstellingen en bedrijven bij de ontwikkeling van marketingprofessionals en marketingpraktijk.
EMC moedigt bedrijven, opleiders en beroepsorganisaties sterk aan om een van deze erkende kaders te gebruiken bij het definiëren of ontwikkelen van marketingfuncties en -competenties.
“Met deze accreditatie benadrukt EMC het belang van duidelijke, volledige en internationaal afgestemde standaarden in marketingonderwijs en -praktijk,” aldus Ralf Strauss, voorzitter van EMC. “Deze kaders vormen een solide basis voor marketeers en organisaties om te floreren in een steeds complexere en competitievere omgeving.”
Over EMC:
De European Marketing Confederation is Europa’s grootste marketingorganisatie en vertegenwoordigt meer dan 100.000 marketeers via twaalf nationale verenigingen. Samen bereiken de leden ruim 1 miljoen volgers op sociale media en meer dan 5 miljoen unieke websitebezoekers. Als non-profitorganisatie zet EMC zich in voor educatie, maatschappelijke begeleiding en waardecreatie binnen het marketingvak in heel Europa.












